Blogger news

[x]

Friday 15 August 2014

On 07:57 by Unknown in    No comments

~PETUA HILANGKAN TAHI LALAT~

~bukan salah lalat~




 BY= illebubblie

aku tak tahu sejak bila ia datang,yang aku tahu dia datang dengan keadaan hidup,berwarna hitam dan agak besar,tersembunyi dan tersepit di celah hidung aku..memang kelako,,tu je mampu aku katakan,aku lost confident bila pikirkan dia,rasa malu sangat bila orang ejek ejek aku..haish..tapi aku buat dekk je la,,bagi aku ciptaan tuhan,,2 tahun lebeh gak la aku sabo,dari kecik sampai beso aku pelihara dia bagai menatang binatang kau tau,bila dia dah beso dia menderhaka kat aku.semalam time aku syok tengok tb,dia vibrate mintak penampor,aku kutil kutil dia sampai merah..sakit giler..kuang ajo punya tahi lalat!so aku memang decide nak jumpe doctor,tahi lalat aku makin besor dan tak konsisten warna dia,aku decide untuk buang dengan niat takut penyakit lain datang kerana Allah..

jangan salahkan lalat sebab berak merata,tahi lalat cuma nama je..aku pon tak paham nape mereka panggil tahi lalat,setakat orang yang ejek aku yang paling kelako ejek aku punya tahi lalat lada hitam bijik tuh..memang rasa nak marah je..tapi bila pikir balik aku memang gelak nak mampus la..hahaha..hukum membuang tahi lalat kerana rasa malu dan menjadi bahan ejekan orang adalah harus di buang kerana mengaibkan diri sendiri..ini setakat yang aku tahu dan baca..Alhamdullilah Islam itu indah,,



yang aku punya tak de la sebeso hinih..

aku googgle aku jumpe petua nak remove tahi lalat kat muka,dulu aku penah bagi petua hilangkan bulu...haha,,tak tau la korang try ke tak..okie yang tuh memang aku pon tak selere nak try..tapi petua kali nie aku seyes try la..bagi korang yang hade tahi lalat hidup yang berisiko insyaAllah membantu,,aku on the way tengah try,,tapi respond orang lain yang dah cuba cakap memang berkesan giler la petua nie..memang sangat terbaek pada mereka yang kais pagi makan pagi kais petang KFC..tak perlu ke pakar kulit or pawang mahupun menelan belanja ratusan ringit..usaha sabar dan tawakal je..

bahan bahan:



1) secubit kapur sirih or kapur makan
2) secubit sabun basuh baju serbuk ape ape jenama contoh fab,breeze tapi aku guna daia


cara:

baca bismillah dulu.bancuh kapur sirih bersama sabun atas sudu,aku guna sudu plastik sebab besi takut ade reaction lain plak,titis kan air sehingga adunan larut menjadi seperti bedak sejuk,kalau tahi lalat besor sila cucuk ckit dengan pencukil gigi atau jarum,then apply la adunan tadi guna cotton bud kat tahi lalat,bila rasa pedih sila gembira kerana adunan anda berjaya,tunggu kering then boleh apply sekerap yang mukin,.insyaAllah tahi lalat gugur dengan sendiri..

warning!!!:

1)jangan paksa tahi lalat keluar,ia akan tejatuh sendiri bila ia sedia
2)hati hati bila apply adunan sebab law terkena kulit akan luka sikit
3)jangan kena adunan dalam bijik mata

macam tuh la..orang dok sibuk buat adunan kuih raya aku dok cbuk adunan mende lain..semua nie perlukan kesabaran,parut tentu la ada.sakit tuh sudah tentu sebab adunan tadi nak meresap dan memusnahkan akar tahi lalat..amik ko..tahi pon ada akar..haha..kecantikan datang dari kesakitan kan..yang penting haruslah buat..kalau tak cuba mana nak jadi..aku pon takot giler nak buat,tapi aku tekad gak nak buang,lagi pulak tengah cuti sem,tak de la nak pegi ngadap kawan kelas dan lecturer pon kan..memang mengalir air mata aku tahan sakit,walaupun rasa sakit macam kena sunat je..haha,,penah plak aku bersunat..

aku rasa akhirnya dapat gak aku rasa jadi doctor,,kempunan nak amik course yang berunsurkan biology dah terbalas..hoho..aku dah lakukan pembedahan kat badan sendiri..tak perlu pergi India dan Indonesia pon nak study perubatan,,haha.,,tak sia sia aku study biology dulu,,padahal takde kena mengena langsung..haha..ops,lagi satu,jangan gelojoh sangat nak keluarkan tahi lalat pegi letak banyak banyak..sederhana okie..

#kiki.. terbaik iliess..

0 comments:

Post a Comment