Blogger news

[x]

Saturday 13 September 2014

[TERKINI] FOTO ~KISAH SEBENAR: KINI USTAZ MOHD LOFTI PULA SYAHID DI SYRIA~


Kini Ustaz Mohd Lofti Pula Syahid Di Syria

Mendapat perkhabaran berita pagi ini 14/9/2014 bahawa Ustaz Mohd Lofti Ariffin telah pun meninggal dunia selepas dilaporkan koma ketika diserang hendap oleh tentera soviet Russia, sekutu tentera Basyar, tempoh hari.

Ustaz Lofti menghembuskan nafas terakhirnya selepas maghrib waktu Syria selepas seminggu terlantar di hospital, Hatay di Turki.

Beliau bertarung nyawa dan tidak sedarkan diri selama beberapa hari akibat cedera parah terkena bedilan roket ketika peperangan di Afghan menentang tentera soviet Russia.

Dalam serangan hendap itu turut terkorban as-syahid Mohamad Fadlan Shahidi atau gelarannya Abu Muhajir beberapa hari yang lalu. Manakala seorang lagi rakyat Malaysia ,Abu afghan cedera parah.



" Berusahalah sedaya upaya mendidik dan mentarbiah anak-anak muda sehingga mencapai tahap cintakan Allah, Rasul dan Jihad Fisabilillah. Jadikan Allah, Rasul dan Jihad Fisabilillah paling dicintai disisi mereka. Maka saat itu tunggulah, fajar Islam akan menyinsing melalui perjuangan mereka. Tapi andainya mereka meletakkan Allah, Rasul dan Jihad Fisabilillah dibelakang mereka dan dunia menjadi hidup agenda mereka, maka tunggulah, kezaliman demi kezaliman, kegelapan demi kegelapan dan kecelakaan demi kecelakaan. Bukankah kerajaan Islam terdahulu runtuh kerana hubbu dunya dan bermusuh kerananya? Percayalah wahai sahabat, Islam tertegak diatas muka bumi ditangan mereka yang cintakan Allah, Rasul dan Jihad Fisabilillah."
Antara kata-kata beliau semasa di sana.

"Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki;

(Dan juga) mereka bersukacita dengan kurniaan Allah (balasan mati Syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan berita baik mengenai (saudara-saudaranya) orang-orang (Islam yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka, (iaitu) bahawa tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Mereka bergembira dengan balasan nikmat dari Allah dan limpah kurniaNya; dan (ingatlah), bahawa Allah tidak menghilangkan pahala orang-orang yang beriman.

(Surah Ali ‘Imran:169-171)

Semoga perjuangan As-Syahid Ustaz Lofti bersama kumpulan Mujahidin Ajnad Syria diterima oleh Allah swt dan dikurniakan darjat syuhada ganjaran syurga firdaus.

Salam takziah buat keluarga Ustaz Mohd Lofti Ariffin.

AL- FATIHAH.


SUMBER
#HANYA ALLAH YANG BERHAK MENGHUKUM.. ANTARA DIA DENGAN ALLAH..
ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA2NYA,,

0 comments:

Post a Comment